niedziela, 31 grudnia 2017

#463


Większość osób, na zakończenie roku robi podsumowanie. Przyznam się Wam szczerze, że też taki miałam plan. Ale ponieważ ostatnio mam problem z pisaniem, postanowiłam wrzucić post „Czytelnicze fakty”. Już jakiś czas temu Ela zaprosiła mnie do zabawy, ale u mnie musiało upłynąć wiele wody zanim tekst pojawił się w moim internetowym domku. Tak więc jeśli ktoś jest ciekawy, oto 10 czytelniczych faktów o mnie 


1. Książka, która sprawiła, że polubiłam czytanie.

To było tak dawno temu, że nie pamiętam, czytam od małego. Pewnie to była jakaś lektura szkolna, chociaż znając moją niechęć do lektur, zapewne była to książka nadprogramowa. 


2. Z którym ze swoich ulubionych autorów chciałabyś spotkać się w kawiarni?

Jest ich za dużo, więc to pewnie musiałaby być wielka sala. Ale na pierwszym miejscu pewnie Guillaume Musso, by zapytać skąd czerpie pomysły na swoje książki. 


3. Książka tradycyjna, ebook czy audiobook – które wybierasz i dlaczego?

Nie ma znaczenia, Ważna historia. 


4. Czy przywiązujesz się do książek i lubisz je mieć, czy raczej po przeczytaniu chętnie wymieniasz, oddajesz, by i inni mogli przeczytać?

Wszystko zależy od książki. Jeśli historia w niej zawarta mnie nie powali oddaję na wymianie. Ale ogólnie uwielbiam otaczać się książkami. 


5. Czy masz jakiś system układania książek na regałach?

Chwilowo nie, gdyż książki są wszędzie. Dosłownie. Ale kiedy dorobię się porządnej biblioteczki to będzie to system układania według autorów. 


6. Do którego działu w bibliotece lub księgarni kierujesz najpierw swoje kroki?

Nowości. Zawsze jestem ciekawa tego co się dopiero pojawiło.


7. Czy tworzysz listę przeczytanych książek?

Tak, na portalu lubimyczytac.pl i goodreads. Chciałam w tym roku mieć notes z tytułami i szczegółami książek ale przy piątej się poddałam. To nie dla mnie. 


8. Czy książki kupujesz spontanicznie, czy to raczej przemyślany i zaplanowany zakup?

Patrząc na ilość moich książek to raczej spontanicznie, czasem kupuje książkę bo spodobała mi się okładka. Ale czasem długo się zastanawiam czy na pewno chcę tę książkę mieć. Jeśli nie chcę, to idę po nią do biblioteki oczywiście jeśli już się w niej znajduje. 


9. Co sądzisz o czytelniczych wyzwaniach (np. przeczytam x książek w danym roku)?

Czytanie ma sprawiać przyjemność a nie być wyścigiem kto, ile przeczyta. Ale biorę w nich udział, gdyż jestem ciekawa, ile tych książek przeczytam. A ponieważ jestem od nich uzależniona to pewnie będzie ich dużo.


10.Jak ważne miejsce zajmuje czytanie w Twoim życiu?

Nie wyobrażam sobie by w moim życiu nie było książek. Nie ma dnia bym nie przeczytała chociaż kilku stron. 

No to wiecie już coś więcej o mnie. Życzę Wam zaczytanego Nowego Roku 2018



2 komentarze:

  1. Dobra, przyznaj, że Musso jest przystojny i to jest powód, żeby pić z nim kawę😂😂😂 a układanie książek autorami to zboczenie zawodowe
    😂 😂 😂
    A tak na poważnie - dziękuję za odpowiedzi i życzę zaczytanego roku!!!
    P.S. Właśnie założyłam notes na przyszły rok. Ciekawe, czy będę prowadzić przez całe 12 miesięcy? 😂

    OdpowiedzUsuń